Auto Jurinčić |
Koturaška 31
10 000 Zagreb
Telefon: 01 6170-401
Mob: 091 322-4911
Fax: 01 6170-129 |
|
Pitanja, primjedbe i pohvale možete slati na
e-mail » |
|
EcoBoost osvojio nagradu treći put zaredom |
|
Fordov malen, ali snažan 1,0-litreni EcoBoost osvojio je nagradu International Engine of the Year po, dosad nezabilježeni, treći put zaredom
- Fordov 1,0-litreni EcoBoost motor proglašen je za najbolji međunarodni motor u 2014. godini; ostvario je nezabilježenu treću uzastopnu pobjedu
- Štedljiv i snažan 1,0-litreni EcoBoost – motor koji pokreće Fiestu i još devet automobila u Fordovoj ponudi – također je proglašen ''najboljim motorom u kategoriji do 1,0 litre'' po treći put zaredom
- Suci hvale 1-0-litreni EcoBoost motor i za njega kažu da je ''jedan od najboljih primjera uspješne konstrukcije pogonskih sklopova'' te mu daju prednost u odnosu na druge, mnogo skuplje auomobilske motore
- Nove Fiesta Red Edition i Fiesta Black Edition postat će najsnažniji cestovni automobili s 1,0-litrenim motorom nakon što u njih bude ugrađen motor sa 140KS
- Turbina u torbopunjaču se okreće gotovo dvostruko brže nego što je to slučaj kod turbopunjača koji pokreću motore Formule 1 – više od 4,000 obrtaja u sekundi
- Motor koji se proizvodi u Koelnu u Njemačkoj, Craiovi u Rumunjskoj i Chongqingu u Kini sada je dostupan u 72 države svijeta
STUTTGART, Njemačka, 25. lipnja, 2014. – Maleni benzinski motor koji pokreće Fordova vozila, uključujući novu Fiestu, porazio je bogatu i moćnu konkurenciju drugih automobilskih brendova i osvojio ''Oscare'' u svijetu motora po, dosad nezabilježeni, treći put zaredom.
Fordov 1,0-litreni EcoBoost motor – koji smanjuje potrošnju goriva bez žrtvovanja snage – danas je proglašen međunarodnim motorom godine zbog svojih performansi, voznih svojstava, štedljivosti, profinjenosti i napredne tehnologije.
Skup od 82 novinara iz 35 zemalja koji prate zbivanja u automobilskoj industriji, u Stuttgartu na Engine Expo 2014 manifestaciji, isti EcoBoost motor proglasio je najboljim u kategoriji do 1,0 litre.
''Kako bi bio potpuni paket iznimne štedljivosti goriva, iznenađujućih performansi, tihog rada i profinjenosti, znali smo da ovaj maleni 1,0 – litreni motor mora postaviti nove standarde.,'' izjavio je Bob Fascetti, potpredsjednik Fordovog odjela za konstrukciju pogonskih sklopova. ''Pomoću našeg 'One Ford' pristupa razvoju, EcoBoost nastavlja s postavljanjem mjerila za snagu u kombinaciji s potrošnjom goriva u kategoriji malenog benzinskog motora.''
Motor je dosad osvojio 13 velikih nagrada. Osim sedam međunarodnih godišnjih nagrada za motor godine u posljednje tri godine – uključujući i onu za najbolji novi motor 2012. godine – 1,0-litreni EcoBoost je 2013. godine dobio i njemačku nagradu Paul Pietsch za tehnološke inovacije, potom Dewar Trophy britanskog Royal Automobile Cluba i američki Breakthrough Award časopisa Popular Mechanics. Ford je također i prvi proizvođač automobila koji je osvojio Wardov 10 Best Engines trofej za motor s tri cilindra.
''Ovogodišnja konkurencija je bila najjača dosad, ali, 1,0-litreni EcoBoost nastavlja s uspjesima zbog niza razloga – iznimne profinjenosti, iznenađujuće fleksibilnosti i izvrsne učinkovitosti,'' izjavio je Dean Slavnich, supredsjedatelj 16. izdanja dodjele nagrada International Engine of the Year i urednik časopisa Engine Technology International. ''1,0-litreni EcoBoost motor jedan je od najboljih primjera uspješne konstrukcije pogonskih sklopova.''
Put 1,0-litrenog EcoBoost motora
Pokrenut u Europi tijekom 2012. godine u Fordu Focusu, 1,0-litreni EcoBoost motor sada je dostupan u dodatnih devet modela: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX i Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect i Transit Courier.
Potpuno novi Mondeo će nastaviti europski iskorak ka upotrebi 1,0-litrenog EcoBoost motora kad bude pušten u prodaju tijekom ove godine; najmanji motor implementiran u tako velikom obiteljskom automobilu.
Nakon što je već bio dostupan sa 100KS i 125KS, Ford je nedavno predstavio i novu verziju od 140KS u novoj Fiesti Red Edition i Fiesti Black Edition; najsnažnijim cestovnim automobilima s 1,0-litrenim motorom ikad, koji ubrzavaju od 0-100 km/h u 9 sekundi, postižu maksimalnu brzinuod 201 km/h uz potrošnju 4.5 l/100 km i 104 g/km CO2*. Fordova vozila opremljena 1,0-litrenim motorom trenutno čine petinu prodanih Fordova na 20 tradicionalnih europskih tržišta**. Tijekom prvih pet mjeseci 2014. godine, tržišta na kojima se 1,0-litreni EcoBoost pokazao kao najpopularniji su bila nizozemsko (38% svih prodanih automobila), dansko (37%) i finsko (33%). Fordovi proizvodni pogoni u Koelnu u Njemačkoj i u rumunjskoj Craiovi, proizvedu jedan novi EcoBoost motor svake 42 sekunde i nedavno je prijeđena brojka od 500,000 komada.''Prošle su tri godine i pojavilo se dosta motora s tri cilindra, no, Fordov 1,0-litreni EcoBoost je i dalje najbolji,'', izjavio je Massimo Nascimbene, talijanski sudac i novinar.
Globalna snaga
Fordova vozila opremljena 1,0-litrenim EcoBoost motorom sada su dostupna u 72 zemlje širom svijeta. Kupci u SAD-u će u drugoj polovini ove godine biti u mogućnosti kupiti novi Focus s 1,0-litrenim EcoBoost motorom.
Ford je nedavno započeo s proizvodnjom 1,0-litrenog EcoBoost motora u kineskom Chongqingu, podupirući potražnju na azijskom tržištu. Tijekom prva tri mjeseca u 2014. godini, više od trećine kupaca nove Fieste u Vijetnamu odabralo je upravo 1,0-litreni EcoBoost motor.
''Uspjeh 1,0-litrenog EcoBoost motora je pokrenuo lavinu. Od dana lansiranja pa do danas, proširili smo dustupnost putem niza Fordovih modela i svjetskih tržišta kako bismo postavili globalne standarde u području konstrukcije pogonskih sklopova koji donose izravnu korist za kupce – kako u pogledu potrošnje goriva, tako u pogledu performansi,'' izjavio je Bob Samardzich, izvršni direktor Ford of Europe.
Inovativni inženjering
Više od 200 inženjera i dizajnera iz Fordovih istraživačkih i razvojnih središta u njemačkom Aachenu i Merkenichu te britanskom Dagenhamu i Duntonu utrošilo je više od pet milijuna sati na razvoj 1,0-litrenog EcoBoost motora.
Motorov kompaktni, nisko inertni turbopunjač doseže broj obrtaja od 248,000 rpm – više od 4,000 u sekundi i gotovo dvostruko više od maksimuma obrtaja u motorima Formule 1.
EcoBoost-ov 1,0-litreni turbopunjač pruža 1,6 bara potiska. Vrhunac tlaka tijekom sagorijevanja iznosi 124 bara, što je jednako pritisku afričkog slona od pet tona na klip motora.
Uz blok motora od lijevanog željeza koji je dovoljno malen da stane u kabinski prtljažni prostor u zrakoplovu, motor također ima glavu cilindra izrađenu od aluminija s integriranim ispušnim sustavom koji snižava temperature ispušnih plinova radi optimiziranja omjera gorivo-zrak. Inovativni dizajn zamašnjaka i radne remenice donose bolju rafiniranost u usporedbi s tradicionalnim motorima s tri cilindra.
Trenje unutar motora smanjuje se pomoću posebno premazanih klipova, niske napetosti klipnih prstenova, smanjenim trenjem radilice i dizajnom zupčastog remena u ulju. Posebno dizajnirana pumpa za ulje optimizira tlak ulja i smanjuje potrošnju goriva.
''1,0-litreni EcoBoost motor nastao je kao radikalni manji potisni motor kojem je glavni izazov bio ne kompromitirati doradu, performanse i izvrsnu ekonomičnost.,'' izjavio je Andrew Fraser, menadžer Gasoline Calibration odjela Ford of Europe. ''Tajna EcoBoostovog uspjeha leži u nizu inovativnih tehnologija koje pružaju pogodnosti velikih automobila iz malenog motora.'' |
|
Ford Focus ostaje najprodavaniji automobil na svijetu |
|
Ford Focus ostaje najprodavaniji automobil na svijetu u 2013. godini; u New Yorku predstavljen novi model sa četirima vratima i električni model
- Ford Focus je najprodavanije vozilo na svijetu prema tek objavljenim podacima Polka o registraciji novih vozila za 2013. godinu.
- Prodaja Focusa u svijetu dobiva zamah s Kinom s više od jedne na tri registracije i Europom s 29%.
- Svjetski debi novog Focusa s četirima vratima i novim poboljšanim vanjskim izgledom, unutrašnjim dizajnom, pogonskim sustavom, tehnologijom, ovjesom i karoserijom.
Köln, Njemačka, 9. travnja 2014. – Prema Fordovoj analizi tek objavljenih Polkovih cjelogodišnjih podataka iz IHS Automotive o registraciji novih vozila, Ford Focus zadržao je naslov najprodavanijeg auta u svijetu za 2013. godinu. Ova je vijest došla baš za vrijeme pripreme debija novog Focusa sa četirima vratima sljedeći tjedan na međunarodnom auto showu New York 2014.
Broj registracija Focusa porastao je za 8,1% s 1 097 618 automobila prodanih u svijetu tijekom 2013. godine u usporedbi s njih 1 014 965 u 2012. godini, uključujući 317 110 registracija u Europi prošle godine - 29% ukupnog broja registracija. Prema Polkovim podacima, Kina je sada odgovorna za više od jednog od svakog trećeg Focusa prodanog u svijetu.
"Izvanredno je vidjeti da Focus opet vodi u ovoj industriji kao najprodavanije vozilo na svijetu", rekao je Jim Farley, izvršni dopredsjednik Fordovog marketinškog, prodajnog i servisnog odjela unutar tvrtke Ford Motor i Lincoln. "S ovim smo novim autom opet podigli ljestvicu i time dokazali Fordovu predanost stalnom unapređivanju uvođenjem bolje tehnologije za vozače te dotjeraniji i moderniji vanjski izgled cijele Focusove obitelji."
Novi Focus ima sofisticiraniji izgled s promijenjenim dizajnom haube, maske hladnjaka i prednjih farova, novim stražnjim svjetlima i promijenjenim dizajnom gepeka. Unutrašnje boje i materijali imaju čišći, moderniji izgled s kromiranim detaljima, novim sustavom podešavanja sjedala i novim tehnologijama uključujući dostupan grijani volan. Nova centralna konzola s podesivim držačima čaša povećava kapacitet skladištenja.
U novom je Focusu Ford poboljšanim rukovanjem i upravljanjem povećao modelovu poznatu DNK užitka vožnje za jednu razinu. Fordovi inženjeri stvorili su stabilniji i reaktivniji osjećaj povezanosti s cestom povećanjem strukturalne čvrstoće sprijeda, poboljšanom geometrijom ovjesa, povećanjem bočne čvrstoće spona ovjesa bitnih za upravljanje, podešavanjem amortizera i ugradnjom novog programa elektronske stabilnosti. Poboljšan je i električni asistent za upravljanje kako bi vozači imali još veći osjećaj poveznosti s cestom.
Ford je poboljšao svoj "Active City Stop" sustav za izbjegavanje sudara, koji unaprijed priprema kočnice i, ako vozač ne reagira, smanjuje snagu motora i automatski koči kako bi se smanjila jačina sudara. Sustav je poboljšan tako što sada radi pri brzinama do 50 km/h dok je u sadašnjoj verziji ta brzina do 30 km/h.
Ford uvodi u Europu i sustav "Pre-Collision Assist" koji radi slično kao "Active City Stop", ali s puno većim rasponom detekcije vozila kako bi upozorenjima i po potrebi kočenjem pomogao vozaču pri većim brzinama kakve su primjerice na autocesti.
Trenutačna tehnologija "Adaptive Cruise Control" omogućuje vozačima Focusa održavanje postavljene udaljenosti od vozila ispred čak i kada se ono kreće sporije od brzine vožnje. Za prilike kada "Adaptive Cruise Control" nije aktivan, Ford sada prvi put u Europu uvodi novi sustav "Distance Alert and Indication" koji omogućuje vozačima da odrede udaljenost koju žele održavati iza vozila.
Novi paket tehnologije bazirane na senzorima za pomoć vozaču donosi novu razinu pogodnosti za Focusove klijente, uključujući sustav "Cross Traffic Alert" koji upozorava vozače prilikom izlaska s parkirališta unatrag na vozila koja se približavaju; "Perpendicular Parking", nova tehnologija za parkiranje bez ruku koja je nadograđena na sustav "Active Park Assist" iz sadašnjeg Focusa i pomaže vozačima prilikom vožnje unatrag između i paralelno s drugim automobilima; te sustav "Park-Out Assist" koji pomaže vozačima u izbjegavanju prepreka prilikom paralelnog izlaska s parkirnog mjesta.
Focus će biti prvi europski Ford koji nudi sustav povezivanja SYNC 2 glasovnom aktivacijom unutar auta koji omogućuje lakši pristup audio sustavu, navigaciji, kontroli temperature i kompatibilnim mobilnim telefonima. Pritiskom gumba za glasovnu kontrolu i riječima "Gladan sam" izbacit će se popis lokalnih restorana te upute kako doći do njih.
Novi Focus također će prvi put biti opremljen Fordovom MyKey tehnologijom. MyKey omogućuje obično mlađim vlasnicima programiranje ključa koji ograničava maksimalnu brzinu, smanjuje maksimalnu jačinu zvuka audio sustava, a može ga i potpuno onemogućiti ako vozač i putnici nisu zavezani.
Poboljšani sustav "Adaptive Front Lighting" prilagođava zrake novih Bi-Xenon HID prednjih farova cesti. Sustav procjenjuje svjetlost oko vozila kao i objekte na cesti ispred te zatim prilagođava kut i jačinu farova jednoj od sedam postavki ovisno o brzini vozila, kutu upravljanja i udaljenosti od objekta ispred.
Uz uvođenje niza stilskih i tehnoloških napredaka, novi Focus ponudit će nevjerojatno učinkovit 1,0 litarski EcoBoost motor - međunarodni motor godine za 2012. i 2013. godinu - s prijenosom u šest brzina i još manjom potrošnjom goriva od prethodnog modela.
"Novi Focus nudi niz novih karakteristika i najsuvremeniju tehnologiju, ali je istovremeno ova najnovija verzija profinjenija i pojednostavljena", rekao je Sherif Marakby, direktor dizajna u Ford of Europe. "Sofisticiran novi dizajn dao je Focusu svjež i moderan unutrašnji i vanjski izgled, ali duša Focusa leži u osjećaju užitka vožnje koji se dobiva za volanom i s time nismo pristajali na kompromis. Dapače, poboljšali smo ga."
Debi novog Focusa s četirima vratima i Focusa Electric u New Yorku dolazi nakon debija Focusa s tri i pet vrata i karavana na auto showu u Ženevi u ožujku. Nova verzija Focusa ST bit će predstavljena kasnije ove godine.
Ford izrađuje Focus u osam tvornica na četiri kontinenta. Postrojenja u Njemačkoj, Sjedinjem Američkim Državama, Rusiji, Kini, Vijetnamu, Tajlandu, Tajvanu i Argentini zajedno imaju kapacitet izrade više od 1,5 milijuna Focusa godišnje pri brzini većoj od 2 automobila u sekundi. Od lansiranja Focusa na tržište 1998. godine, najprodavaniji auto na svijetu dvije godine zaredom prodan je u više od 12 milijuna primjeraka.
Polkovi podaci također potvrđuju da je Ford Fiesta zauzela prvo mjesto kao najprodavaniji subkompaktni automobil u svijetu, sa 735 299 registracija u 2013. godini. Broj registracija Fordovih malih automobila - Fieste i Focusa - zajedno je iznosio 1 832 917 prošle godine, što je povećanje od 4,3% u odnosu na 2012. godinu. |
|